EDIA-PRO
Analizator sygnałów systemu wtrysku Common Rail
EDIA-PRO to rozszerzona wersja uznanego analizatora EDIA-5. Odpowiadając na oczekiwania naszych klientów stworzyliśmy system automatycznego wyznaczania parametrów systemu wtrysku w oparciu o mierzone przebiegi. Dzięki temu diagnostyka staje się prostsza i szybsza. Dodatkowa możliwość szybkiej oceny ciśnienia sprężania i układu rozruchu, a także tryb pomiaru wysterowania zaworów regulacynych będą doskonałym uzupełnieniem możliwości diagnostycznych urządzenia EDIA.
Porównanie wersji analizatora EDIA:
Funkcja | EDIA-5 | EDIA-PRO |
---|---|---|
Rejestracja przebiegów wtryskiwaczy i ciśnienia | X | X |
Możliwość wykonania pomiarów za pomocą suwaków | X | X |
Automatyczna analiza parametrów wtrysku | X | |
Szybki elektryczny pomiar ciśnienia sprężania | X | |
Szybka diagnostyka akumulatora, rozrusznika i alternatora | X | |
Pomiary wysterowania zaworów DRV i SCV/IMV | X |
Dodatkowo zestaw EDIA-PRO zawiera komplet pięciu przewodów z wtyczkami do czujników ciśnienia różnych producentów.
System diagnostyczny EDIA-PRO to nowatorskie, a wręcz rewolucyjne rozwiązanie szybkiej diagnostyki silników z wtryskiem Common Rail opracowane przez polską firmę DeltaTech Electronics. Przy jego pomocy można analizować także przebiegi sterowania pompowtryskiwaczy. System diagnozuje układy z wtryskiwaczami i pompowtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi.
Analizator EDIA-PRO podłączony do komputera wyposażonego w port USB umożliwia rejestrację przebiegu zmian prądu czterech wtryskiwaczy oraz sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia na szynie.
Dzięki innowacyjnym sondom pomiarowym możliwe jest prześledzenie przebiegu sygnału wtrysku przy minimalnej inwazyjności, bez demontażu wtryskiwaczy i uszkadzania izolacji przewodów. W ten sposób nie ingerujemy w badany system wtrysku co jest kluczowym warunkiem poprawnej diagnostyki.
Pozyskane przebiegi mogą być wykorzystane do dokładnej oceny i wykrywania niesprawności wtryskiwaczy, czujnika i pompy wysokiego ciśnienia oraz innych podzespołów systemu Common Rail.
W przeciwieństwie do tradycyjnych oscyloskopów, trudnych do zastosowania w praktyce warsztatowej, EDIA-PRO oferuje prosty i przyjazny sposób obsługi, bez konieczności skomplikowanej konfiguracji. Zapisane wyniki można przeglądać i porównywać między sobą, co daje dodatkowe możliwości.
EDIA-PRO pozwala określić dokładne czasy sygnału wtrysku dla czterech cylindrów jednocześnie oraz obserwować precyzyjnie zmiany ciśnienia w zasobniku spowodowane pracą wtryskiwaczy.
Dodatkowy tryb pomiaru wysterowania zaworów DRV i SCV/IMV pozwala jednocześnie zarejestrować wartość ciśnienia i sygnały sterujące obydwu zaworów. Dzięki automatycznej interpretacji sygnału PWM użytkownik otrzymuje gotowy przebieg ciśnienia oraz sygnałów wysterowania wyrażonych w %.
Przy pomocy systemu EDIA możemy uzyskać informacje na temat:
- części elektrycznej systemu wtrysku
- części hydraulicznej systemu wtrysku
- ogólnego stanu technicznego silnika
Diagnostyka części elektrycznej systemu wtrysku Common Rail to:
- sprawdzenie stanu cewki wtryskiwacza elektromagnetycznego lub stosu piezoelektrycznego poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
- sprawdzenie jakości połączenia (styku) na wtyczce wtryskiwacza poprzez analizę przebiegu prądu sterowania wtryskiwacza,
- sprawdzenie poprawności połączeń wiązki przewodów pomiędzy wtyczką wtryskiwacza, a sterownikiem,
- sprawdzenie ładowania baterii kondensatorów wysokiego napięcia w sterowniku,
- sprawdzenie poprawności parametrów (napięcia, prądu, czasu) sygnałów sterujących wtryskiwaczami generowanymi przez sterownik,
- sprawdzenie czasu dawki rozruchowej przy uruchamianiu silnika,
- sprawdzenie poprawności działania czujnika ciśnienia na szynie.
Diagnostyka części hydraulicznej systemu wtrysku Common Rail:
- sprawdzenie szybkości i sposobu narastania ciśnienia paliwa na szynie co daje informacje o prawidłowym działaniu pompy wysokiego ciśnienia,
- sprawdzenie wartości ciśnienia przy pierwszym otwarciu wtryskiwacza w momencie uruchamiania silnika,
- sprawdzenie poprawności działania poszczególnych wtryskiwaczy w momencie uruchamiania silnika,
- sprawdzenie spadku ciśnienia w czasie podawania dawki rozruchowej w momencie uruchamiania silnika – wydatek pompy na małych obrotach,
- sprawdzenie prawidłowości przejścia od dawki rozruchowej do dawki normalnego biegu jałowego,
- sprawdzenie poprawności dawek biegu jałowego,
- sprawdzenie poprawności dawek przy zwiększaniu obrotów – powiększone dawki,
- sprawdzenie wielkości dawek przy zmniejszaniu obrotów – zmniejszone lub wycięte dawki,
- sprawdzenie wielkości dawki wtrysków wstępnych,
- sprawdzenie wielkości dawek wtrysków zasadniczych,
- sprawdzenie wielkości dawek dotrysków,
- sprawdzenie szybkości zanikania ciśnienia po wyłączeniu silnika,
- sprawdzenie poprawności działania zaworu sterującego ciśnieniem na szynie.
Diagnostyka części mechanicznej silnika:
- sprawdzenie różnicy czasów wtrysku wynikających ze sprawności pracy poszczególnych cylindrów – różnych przyspieszeń kątowych rejestrowanych przez sterownik,
- pośrednie sprawdzenie szczelności poszczególnych cylindrów – pęknięcie głowicy,
- uszczelka pod głowicą, pierścienie, cylinder, tłok itp.
Dodatkowo wersja PRO oferuje:
- automatyczną analizę parametrów pracy silnika,
- możliwość diagnostyki zaworów DRV i SCV/IMV poprzez pomiary współczynnika wysterowania zaworów – można wykonać jedno
- wskazówki diagnostyczne w postaci komunikatów,
- szybki i zautomatyzowany pomiar ciśnienia sprężania metodą pośrednią dla silników od 2 do 8 cylindrów zarówno o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym
- diagnostykę instalacji elektrycznej samochodu – akumulatora, rozrusznika i alternatora wszystkich typów samochodów.
Parametry techniczne: | |
---|---|
Napięcie zasilania | 5V DC (zasilany z USB, nie wymaga zasilacza) |
Warunki pracy | 0-50°C |
Zakres sygnał ciśnienia | 0..5V |
Dokładność pomiaru napięcia | 1% |
Zawartość zestawu:
- urządzenie EDIA-PRO
- kabel pomiarowy z sondami do wtryskiwaczy i złączem sygnału ciśnienia
- kabel pomiarowy z krokodylkami do akumulatora
- kabel pomiarowy do badania zaworów regulacyjnych DRV i SCV/IMV
- przejściówka do czujnika Bosch – typ 1
- przejściówka do czujnika Bosch – typ 2
- przejściówka do czujnika Denso
- przejściówka do czujnika Denso – 6 pinów
- przejściówka do czujnika Delphi
- przejściówka uniwersalna z wąskimi pinami
- przejściówka uniwersalna z szerokimi pinami
- kabel USB
- instrukcja obsługi
- płyta CD z oprogramowaniem